آموزش, مقالات

راهنمای جامع انتخاب و خرید دریل

راهنمای جامع انتخاب و خرید دریل

خرید دریل متناسب کار شما

از دریل در تمام مشاغل و صنایع اعم از صنایع کوچ و بزرگ استفده می شود، از دریل عموما جهت ایجاد سوراخ های دوار یا گرد و همچنین بست اتصال دهنده ها استفاده می‌گردد. همچنین می توان به غیر سوارخکاری برای انجام کارهای دیگر مانند: همزدن، تخریب و بستن پیچ استفاده کرد. حال که با کاربرد دریل آشنا شدیم بیایید به بررسی اجزای داخل پوسته دریل و نحوه عمکلرد آن بپردازیم، داخل پوسته دریل موتور قرار گرفته است و این موتور به کمک دکمه پاور که کار ارتباط بین منبع انرژی که برق یا باتری می‌باشد به کار افتاده و باسرعت بالا شروع به چرخش می کند. این عمل باعث ایجاد سوراخکاری یکتواخت می‌گردد. امروزه دریل های صنعتی از قابلیت های زیادی برخوردار هستند که به کمک دکمه تعبیه شده روی بدنه می‌توان از این قابلیت ها بهره برد، به طور مثال حالت های گیربکس را تنظیم کرد. این حالات معمولا بر نوع می باشند.

  • حالت مته کاری
  • حالت چکشی
  • حالت ترکیبی که مجموع حالت مته کاری و چکشی می باشد

ضربه زنی دریل به این صورت عمل می کند که در حین چرخش، پشت مته حالت چکشی ایجاد کرده و در عمل سوراخکاری دیوار، کاشی، انواع مصالح ساختماتی و تخریب های کوچک عملکرد بسیار عالی داشته و بسیار مفید و تاثیرگذار است.

 

راهنمای انتخاب دریل مناسب

 

 

سه نظام چیست ؟

سه نظام ابزارگیری است که بسته به نوع کاربری (کاربرد) که با دریل دارید در قسمت جلوی دریل متصل می گردد و درون آن مته یا بیت سرپیچ گوشتی قرار می‌گیرد. سه نظام در اندازه ها و عملکرهای مختلف تولید شده‌اند.

 

 

سه نظام

 

خرید دریل نسبت به کارآییو سرعت

دریل ها از نظر سرعت، قدرت و اندازه تنوع بسیار زیادی دارند. و همانطور که در بالا نیز اشاره شد از لحاظ تامین کننده انرژی به دو نوع برقی یا شارژی (باطری) تقسیم میگردند. مقدار توان خروجی دریل با ” وات ” مشخص و اندازه‌گیری می‌شود. و هرچه میزان وات بیشتر باشد قدرت این ابزار نیز بیشتر خواهد بود و به سمت صنعتی و حرفه‌ای بودن می‌رود. همچنین مقدار سرعت گردش موتور درونی دریل که با ” RPM ” سنجیده می شود و با توجه به اینکه در زمان کار با متریال های مختلف این سرعت متغییر می باشد، سنجش این سرعت درحالت آزاد و بدون درگیری محاسبه می گردد.

 

انواع مته دریل کدامند ؟

فرقی نمی کند که از چه مدل دریلی استفاده می‌کنید، بیت مته عضو جدانشدنی متعلقات آن می‌باشد. مته ها در صنایع مختلف مثل جاری، فلزکاری، ساخت وسایل ماشین، ساخت و ساز کاربرد دارند. ذکر این نکته ضروری است که کاربرد مته‌ها به صنایع خلاصه نشده و برخی از مته‌های خاص برای صنایع هوافضا و بردهای مینیاتوری استفاده می‌گردد. نکته مهم استفاده از مته ها این است که انتخاب مته مناسب با پروژه بسیار حائز اهمیت می‌باشد و انتخاب اشتباه مته می‌تواند آسیب هایی به پروژه و حتی اپراتور واردکند.

 

راهنمای انتخاب دریل مناسب

 

جمع بندی

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد، انتخاب انوع دریل بسته به نوع پروژه و کاربرد آن در پروژه های مختلف متفاوت خواهد بود. اگر نیاز به مشاوره در امر خرید دریل دارید می توانید به صورت رایگان با مشاورین فروش شگاتولز مشاوره کنید تا همکاران ما در انتخاب دریل مناسب شما را راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *