آموزش, مقالات

نکاتی در خرید آچار بکس باید به آن توجه کرد

نکاتی در خرید آچار بکس باید به آن توجه کرد

خرید آچار بکس باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟ اما قبل از آن بیاید به این به بپردازیم که آچار بکس چیست و چه انواعی دارد ؟ پس تا انتهای این مقاله از وبلاگ شگاتولز همراه ما باشید.

 

 

نکاتی در خرید آچار بکس باید به آن توجه کرد

مکانیسم کاری آچار بکس بادی

چکش دوقلو و دو چکش از محبوب‌ترین مکانیسم‌های آچار بکس بادی هستند که به ایجاد گشتاور زیاد و پایدار کمک می‌کنند؛ با این تفاوت که لرزش ایجادشده در دو چکش بیشتر از نمونه دوقلو است. این محصولات در مواردی مورداستفاده قرار می‌گیرد که مدت‌زمان کار طولانی باشد. همچنین به دلیل داشتن چکش، می‌تواند از پس باز کردن سخت‌ترین پیچ‌ها برآیند.

مکانیسم دیگر آچار بکس بادی، چکش بزرگ نام دارد که ضمن ایجاد گشتاور پایدار، می‌تواند از راه‌اندازی تصادفی آچار و وارد شدن آسیب به پیچ جلوگیری کند. به همین دلیل این محصول بیشتر در زمینه تعمیرات و سرویس کاربرد دارد.

در مکانیسم چکش متحرک، هر بار چرخش با یک ضربه همراه است که باعث شده انجام کارهای تعمیراتی ساده‌تر شود؛ آچار بکس‌هایی با این مکانیسم برای کارهای سبک مناسب هستند. چکش بدون پین نیز قادر به تولید گشتاور فوق‌العاده‌ای است که لرزش کمی تولید کرده و برای انجام کارهای سنگین مناسب است.

 

نکات کلی برای خرید آچار بکس

برای خرید آچار بکس باید نکات مختلفی در مد نظر قرار داد تا بتوانید به کمک این ابزار نیاز خود را بر طرف نمائید، در این بخش به بررسی این نکات و تاثیر هریک از آن‌ها در انتخاب و خرید آچار بکس مناسب می پردازیم.

قدرت

می توان گفت از اولین نکاتی که می‌بایست برای خرید به آن توجه کرد، قدرت آچار بکس است، میزان قدرت بسته این اینکه می‌خواهید چه کار انجام دهید متفاوت است. به طور مثال برای انجام کارهای ساده و خانگی، آچار بکس دستی یا شارژی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. یا مثلا در صنایع مربوط به خودرو و انجام کارهای حرفه‌ای نمونه های بادی گزینه مناسب تری می باشند. در میان نمونه های بادی نیز باتوجه به نوع اتصالات و کمپرسور، قدرت آچار متفاوت بوده و می‌تواند در کارگاه‌های کوچک یا بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. ذکر این نکته ضروری است که آپار بکس‌های برقی نسبت به نمونه های بادی از قدرت کمتری برخوردار هستند و اندازه‌ی کوچکتری دارند.

 

امکان جابجایی

آچار بوکس برقی یا سیم‌دار برای تامین نیروی مورد نیاز خود، می بایست به طور دائم به منبع انرژی (برق) متصل باشد. همین موضوع باعث می‌شود که استفاده از این نوع آچار را تا حدی محدود کند. همچنین در نمونه های بادی به علت اندازه لوله نازل و اتصالات به کمپرسور، دامنه حرکتی محدودی خواهد داشت. البته امروز در بازار نازل‌های مختلف با اندازه‌های متفاوت موجود است و شما می توانید بسته به نیاز خود، بهترین گزینه انتخاب و خریداری نمائید.

یکی دیگر از موضوعاتی که جابجایی موثر است و باید به آن توجه کرد، وزن این ابزار است، آچار بکس های بادی به علت عدم نیاز به پوشش‌های ایمنی و موتور، نسبت به نمونه مشابه شارژی و برقی سبک‌تر می باشند. این موضوع باعث می‌شود جابجایی و کار طولانی با آن‌ها راحت تر باشد.

 

ایمنی

ایمنی در کار بسیار اهمیت دارد، پس می‌بایست به نوع و شرایط کاری خود، مناسب ترین و ایمن ترین انتخاب را داشته باشید. به طور مثال برای شرایط کار در مکان های مرطوب و یا در مجاورت آب نمونه بادی انتخاب ایمن‌تری است.

اگر ایمنی در حین کار برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ باید با توجه به شرایط کاری خود، بهترین آچار بکس را انتخاب کنید. برای مثال اگر در مکان مرطوب یا در مجاورت آب کار می‌کنید؛ بهتر است نمونه بادی را انتخاب نمایید. همچنین نمونه‌های شارژی نیز به دلیل نداشتن سیم، از ایمنی بیشتری نسبت به آچار بکس‌های برقی برخوردار هستند.

قیمت

قیمت انواع آچار بوکس تا حد زیادی به نوع و قدرت آن بستگی دارد؛ به همین دلیل است که نمونه‌های مختلف آچار بکس برقی و بادی نیز در بازه قیمتی متفاوتی قرار می‌گیرند. برای استفاده در مصارف خانگی، بهتر است از آچار بکس‌های دستی استفاده شود که قیمت بسیار کمتری دارند.

برای مصارف خانگی ، نمونه های برقی به دلیل مناسب بودن قیمت، مناسب تر می‌باشند. اما باید گفت که نمونه های برقی برای استفاده در کارگاه‌های کوچک مناسب نیستند و باعث افزایش مصرف برق شما خواهند شد. در این کارگاه‌ها نمونه بادی از نظر مصرف انرژی به صرف‌تر و بهتر می باشند.

 

طراحی

ارگونومی یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن بسیار توجه کرد، مهم نیست که از کدام یک از انواع آپار بکس استفاده می‌کنید، مهم این است که به راحتی این آچار در دستان شما قرار گرفته و در استفاده طولانی مدت دست را خسته و اذیت نکند. رعایت اصول ارگونومی باعث بهبود کیفیت و بازدهی شما در کار خواهد شد.

 

آچار بکس

 

برند

برندهای مختلف امکانات متفاوتی را در محصولات خود ارائه داده و به‌این‌ترتیب دست شما را در زمان کار کردن باز می‌گذارند. برای مثال برخی از برندها، نمونه‌هایی از آچار بکس را با سری قابل تعویض ارائه می‌دهند تا شما با خرید یک دسته و سری‌های مختلف، بتوانید پیچ‌های مختلفی را باز و بسته کنید. در کنار این‌ها شیوه ساخت و مواد اولیه نیز در کیفیت آچار بسیار تأثیرگذار هستند که برند تولیدکننده نقش زیادی در آن دارد.

 

 

قدرت یا ظرفیت باتری

قدرت از موارد دیگری است که باید در هنگان خرید آچار بکس به آن توجه کرد، در نمونه های سیم‌دار قدرت برحسب وات و در نمونه های بی‌سیم بر حسب ولت محاسبه می‌گردد. در خرید آچار بکس برقی باید دقت داشته باشید که قدرت آن با کاری که می خواهید انجام دهید، متناسب باشد.

 

 

آچار بکس

 

 

گشتاور

گشتاور مهم‌ترین معیارست که تعیین کننده قدرت و سرعت آچاربکس برقی در حین کار است، هرچه گشتاور بیشتر باشد، سرعت کار آچار بکس برقی بالاتر خواهد بود.

 

داشتن قابلیت shutoff

shutoff یا قابلیت خاموش شدن خودکار بعد از اتمام کار، از دیگر قابلیت هایی است که باید به آن توجه کرد، این قابلیت به این معنی است که به محض پایان رسیدن کار آچار به صورت خودکار خاموش گردد، حتی اگر دست شما برروی شاتر قرار داشته باشد. این قابلیت از شکستن و یا آسیب دیدن پیچ در اثر سرعت بالا جلوگیری می‌کند.

گارانتی

در زمان خرید آچار بکس برقی باید علاوه بر دقت به کیفیت ساخت محصول، به گارانتی موتور و قطعات آن نیز دقت کنید. در این مورد برند تولیدکننده اهمیت زیادی پیدا میکند؛ زیرا شرکت‌های مختلف، ضمانت‌های متفاوتی را برای محصولات خود ارائه می‌دهند

 

اندازه درایو

در زمان خرید آچار بکس بادی باید به اندازه درایو و تناسب آن با کار خود دقت ویژه‌ای کنید؛ در غیر این صورت ناچار خواهید بود که یک تبدیل بکس یا ست آچار بکس را خریداری کرده و به‌این‌ترتیب هزینه‌های شما افزایش خواهد یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *